Welkom bij EmpoweredbySarah

Van “blending in” tot “standing out”  …

De jaren ’80. Van kinds af aan was ik al gefascineerd door mode. Ik vond het enorm fijn te flaneren in leuke kleedjes en rokjes, … en was in de wolken als ik al eens een leuk mini-handtasje kreeg. De winkeluitstapjes naar “de stad” waren de hoogtepunten van het jaar, en ik kreeg het belang van mooie, duurzame spullen met de paplepel ingegeven. Als tiener werden de kleedjes en rokjes ingeruild voor jeans, de looks van mijn idool gekopieerd en uitgebreid geëxperimenteerd met opvallende jasjes. Toch was er al snel de drang om erbij te horen. Een dure Millet jas kreeg ik niet, T-shirts van Lacoste, Chipie, Chevignon, La Gaviotta, … werden felbegeerd. #blendingin maakte dat ik mijn eigen persoonlijkheid deels opzij zette.

Victoria Beckham

De jaren ’90. Spijtig dat ik in mijn studententijd nog geen smartphone had 😉 Veel fotomateriaal is er niet, toch herinner ik me een nogal grungy look. Lees, een mom jeans met flanellen hemd en All-stars. De enige vrouwelijke touch was een oversized wollen trui met donkere panty (stiekem hou ik nog wel van deze look als homewear) en uiteraard, een LBD op de jaarlijkse “prom nights”.

Eind jaren ’90 startte ik mijn loopbaan als junior consultant. Op vrijdag kon een jeans al wel – mijn jeans van Rock&Republic by Victoria Beckham is lang mijn go-to outfit geweest op Casual Friday – de andere dagen was een jeans als #businessoutfit toen not done. Ik herontdekte al snel mijn liefde voor kleedjes en rokjes en gaf er een professionele twist aan. In een overwegend mannelijke zakenwereld zag ik rondom mij héél veel jonge dames in maatpak. Af en toe overwoog ik wel om me ook een broekpak aan te schaffen, … het is er nooit van gekomen. Eén mantelpakje heb ik ooit gekocht (ik heb het nog steeds), ook dit heb ik slechts één keer in zijn geheel gedragen. Als jonge 20’er werd ik ooit voor de leeuwen gegooid bij een toenmalige klant.  Een project pitchen voor 200 tal lijnmanagers.

 Ik kan je verzekeren, ik heb de nacht ervoor héél weinig geslapen! Presentatie doornemen, vragen voorbereiden, ontbijt klaarzetten, … én nadenken over mijn #signaturestyle. De toenmalige klant was een vrij klassieke corporate klant, ik ging dus voor mijn chocoladebruine mantelpakje gecombineerd met oranje V-neck truitje en bruine pumps (ja, ik heb fotografisch geheugen wat betreft kledij 😉). De presentatie was op zich oke, alles verliep vlot, toch had ik mijn publiek niet helemaal mee. Op de aansluitende lunch ging de blazer al snel aan de kant en, hoera, #standingout! Ik voelde me 1000x beter in mijn oranje truitje en de lijnmanagers hingen bij wijze van spreken aan mijn lippen. Het project werd een succes ! Nadien combineerde ik het rokje als snel met leuke bloesjes en truitjes en de vest met een jeans. Het mantelpakje in zijn geheel bleek niet echt mijn ding. Mixen & matchen daarentegen wel.

Fast forward naar ’00. Als business consultant had ik al de nodige credibiliteit opgebouwd en ik werd dan ook vaak uitgenodigd voor congressen, launch parties, celebration parties, ….het publiek bestond voor overgrote meerderheid uit mannen, allen gehuld in #50shadesofgreyishandblue. Heel af en toe sprong er iemand uit, en ik begon me te verdiepen in het waarom. Wat maakt dat iemand charisma heeft, waarom blijf je bij de ene persoon geboeid luisteren en bij de andere niet ? Wat is de #gunfactor en hoe kan je deze vergroten ? Het kriebelde ook enorm om meer kleur te brengen in de grijze massa. Ondertussen was ik op een internationaal project gestart, waarvoor ik veel workshops mocht geven in Europa. Veel business trips en heel veel nieuwe contacten dus. Ik had enkele #poweroutfits, professioneel en vrouwelijk, waarvan ik wist dat ze comfortabel zaten én waarin ik me super voelde die steevast in de trolley gingen. Bleek dat mijn #gunfactor vertrouwen, expertise en integriteit uitstraalde. Hierdoor kreeg ik een tweede internationaal project toegewezen met als doel het aligneren en optimaliseren van een aantal processen tussen verschillende organisaties. Verbindend communiceren was hierbij cruciaal. Uiteraard was expertise hier ook belangrijk, die deelde ik echter met veel andere collega’s. Mijn soft skills maakten dat ik werd gekozen voor het project.

Entering ’10. Ik nam in projecten altijd snel een rol op als verbinder tussen verschillende afdelingen en als “trainer/coach” binnen de organisatie. De kracht van non-verbale communicatie en het verband tussen je houding, je uitstraling, je look en de impact die je kan hebben bleven me boeien. 

Ik koppelde business trips aan een weekendje Milaan, Stockholm, Barcelona, … om nieuwe stijlen te ontdekken en nieuwe merken te spotten. The best of both worlds. Toch knaagde er iets. Ik zag hoe collega’s vol overgave in nieuwe projecten doken, terwijl ik meer en meer begon te voelen dat het tijd was om “iets” met mijn passie voor mode te doen.  Hoe meer kleur brengen in die grijze massa ? Hoe mensen laten stralen zodat ze vertrouwen winnen en gevraagd worden voor de projecten en opdrachten die ze graag willen ? In 2010 maakte ik de sprong, ik ruilde de consultancywereld in voor de modewereld, volgde een jaaropleiding tot imagocoach en startte in bijberoep als imagocoach. In het begin botste ik op wel wat weerstand van mijn omgeving, want waarom werd ik als handelsingenieur store manager? Simpel, de mensen stralend naar buiten zien gaf me telkens weer enorm veel voldoening 😉 En ja, mijn ervaring als consultant maakte dat ik me ook kon inleven in de struggle van klanten. Vaal gewrongen tussen wat ze willen uitstralen, jong en matuur, vrouwelijk en zakelijk, speels en professioneel, … Bovendien kon ik me volledig uitleven tussen al die mooie jurken 😉 Het voelde alsof ik elke dag een winkeluitstapje naar “de stad” maakte ! Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing. Mijn ervaring op de shopfloor gaf me al snel de kans om meer verantwoordelijkheid op te nemen binnen de sector en initieel een coördinerende, vervolgens een leidinggevende functie op te nemen. Het was een enorm boeiende periode waar ik met veel plezier op terug kijk. Alleen bleek de combinatie van 24/7 werken, verbouwen, verhuizen en een brand-new-baby-boy op de wereld zetten net iets teveel van het goede. Zoonlief groeide, de wereld draaide door en ik verloor mezelf een beetje uit het oog. Tijd om een stapje terug te zetten dus. Ik nam met pijn in het hart afscheid van de retailsector.

2019 werd een puzzeljaar, een periode van reflectie en persoonlijke ontwikkeling. Een intensieve opleiding tot professioneel veerkrachtcoach. Heel veel lezen over mode, stijl, zelfvertrouwen, non-verbale communicatie, mentaal kapitaal, … brainstormen met mezelf hoe ik mijn passie voor stijlvolle outfits in de wereld kan zetten. Mensen laten stralen. Terug naar die #50shadesofgreyishandblue. Professionals inspireren. De link met zelfvertrouwen. De kracht van non-verbale communicatie. Een sterke eerste indruk. Impact. Zichtbaarheid. Vertrouwen. Want daar draait het uiteindelijk om.

Introducing ’20. Empowered bySarah is geboren 😉 Op missie om jou als ondernemende, ambitieuze professional te helpen aan een professionele uitstraling volledig in lijn met jouw talenten en jouw unieke persoonlijkheid. Stijlvol en Zelfzeker. Een sterk persoonlijk merk.

 

Ik kijk ernaar uit jou te mogen inspireren! 

Stijlvolle groet, 


Sarah 

#passionateaboutmakingyoushine

Share this post

There are no comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart